Uputstvo za koriscenja portala kurirske sluzbe Montenomaks C&L





Kartica KONTAKTI omogucava trajni unos podataka o primaocima ili posiljaocima sto omogucava jednostavnije popunjavanje naloga u slucajevima kada se isti vise puta ponavljaju.

Karitca POSILJKE nudi opcije unosa novih posiljki, pregled svih posiljki sa korisnim filterima za jednostavnu pretragu kao i automatizovan nacin importa veceg broja posiljki koriscenjem predefinisane tabele u excel formatu.

  1. Naziv posiljaoca, vrsta kontakta, kontakt telefon, grad posiljaoca, adresa posiljaoca

  2. Naziv primaoca, vrsta kontakta, kontakt telefon, grad primaoca, adresa primaoca

  3. Servis, naplata, kolicina (broj paketa), tezina, pakovanje.

Svakako nije moguce zavrsiti nalog dok se ne popune obavezna polja.





Korisnicka aplikacija za obiljezavanje paketa (vezano otpremu iz skladista)











































































Na pregledu nepotvrdjenih posiljki korisnik aplikacije skenira broj fakture od posiljke koja je spakovana za slanje. Aplikacija otvara novi prozor gdje je neophodno unijeti tacan broj paketa koji prati izabranu posiljku.













Nakon unosa broja paketa korisnik stampa paketne naljepnice i sa istima obiljezava sve pakete od izabrane posiljke.

Na jednom paketu se moze nalijepiti samo jedna paketna naljepnica. Kada korisnik zavrsi sa obiljezavanjem paketa za krajnju konfirmaciju da je posiljka spremna za preuzimanje neophodno je da potvrdi posiljku klikom na narandzasti štrik. Tom akcijom se salje nalog kurirskoj sluzbi i omogucava kuriru da preuzme posiljku.





















Ostale korisne funkcije na portalu (za sve korisnike):

Pracenje statusa posiljki:

Predajom posiljki kurirskoj sluzbi korisnik ima dalje mogucnost da u realnom vremenu na portalu prati sledece statuse predatih posiljki:

Preuzeta, na dostavi, isporucena, neisporucena sa razlogom neurucenja (status u kojem je moguce posiljku vratiti na ponovnu dostavu), povrat sa razlogom povrata (konacan povrat posiljaocu)

U slucaju neisporuce posiljke automatizovan je nacin obavjestavanja korisnika u najkracem roku, sto daje mogucnost provjere razloga neurucenja i slanja novih instrukcija za ponovnu dostavu.

Stampa prijemnog lista i paketnih naljepnica:

Radi efikasnijeg funkcionisanja omoguceno je korisniku da nakon unijete i potvrdjene posiljke odstampa prijemni list i paketne oznake cime ce pripremiti posiljku za slanje i omoguciti kuriru krace zadrzavanje i jednostavnije preuzimanje posiljki. Stampu je moguce odraditi sa glavnog pregleda svih posiljki. Takodje je moguce selektovati vise razlicitih posiljki i odjednom ih dati na stampu.



Pregled svih posiljki i export u excelu:

Pomocu odabira korisnih kolona moguce je jednostavno kreirati potreban izvjestaj tj. prilagoditi prikaz svih posiljki i za isti odraditi export u excel formatu.

Dodatna korisna polja:

Licno urucenje – u slucaju da je posiljku neophodno predati jedino lično osobi koja je navedena kao kontakt osoba u slucaju kod dostave pravnim licima (firmama, institucijama i sl.) ili primaocu ukoliko se radi o fizickom licu.

Otkupnina – omogucava preuzimanje otkupnog iznosa od primaoca i predaju nazad posiljaocu. Neophodno u polju otkupnina unijeti iznos koji se preuzima od primaoca posiljke.

Lomljivo – istice da se radi o osjetljivoj posiljci i da je neophodno pazljivije manipulisati sa istom

Povrat dok. – povrat dokumentacije, salje se nalog kurirskoj sluzbi da inicijalnu posiljku prati dokumentacija koju je neophodno ovjerenu vratiti posiljaocu.

Eksterni broj – pozivni broj u slucaju opsirnijeg pracenja posiljke (broj ugovora, broj fakture, broj otpremnice i slicno)

Sacuvaj kao stalni kontakt – sluzi kao precica za unos kontakta i cekiranjem ovog polja unijeti kontakt se pamti u bazi kontakata. Kasnije je kroz brzu pretragu isti dostupan za ubrzano popunjavanje primaoca i posiljaoca.



Postupak slanja posiljki



Postoje cetiri nacina slanja posiljki i to:

        1. Slanje posiljki iz skladista i to:

          1. Standardne posiljke koje se salju preko excela (fond pio i fizicka lica)

          2. Zamjenske posiljke

          3. Posiljke prema shopovima (snadbijevanje iz centralnog skladista)

        2. Slanje posiljki iz shopa odnosno kancelarije i slicno

Kod prvog nacina (1. a.) postupak rada je sledeci:

Kod drugog nacina (1. b.) postupak je sledeci:







Kod treceg nacina (1. c.) postupak je sledeci:

Kod cetvrtog nacina (2.) postupak je sledeci:



Predaja povratnih posiljki u skladistu Studio moderne i uplata pazara funkcionisu na dosadasnji nacin uz dodatnu promjenu statusa u realnom vremenu.



6 | 9